دوستان عزیزچنانچه به نرم افزار یا بازی یا کتاب خلاصه هر چی که نیاز داشتید در قسمت ارسال نظر اعلام کنید تا برای دانلود شما عزیزان فراهم کنیم welcom to my weblog(peyman ebrahimi ahmad abad

دانلود فیلم,آهنگ,نرم افزار,بازی,عکس,کتاب آموزشی
دانلود فیلم,آهنگ,نرم افزار,بازی,عکس,کتاب آموزشی
Today news

گفته مسوولان سازمان هواشناسي و بررسي تصاوير ماهواره‌اي اين موج ريزگرد، ناشي از شكل‌گيري توده‌اي از گردوغبار در ابعاد وسيعي از شمال و مركز كشور عراق است. يوسف رشيدي مديرعامل شركت كنترل كيفيت هواي تهران درباره حضور ريزگردهاي‌عربي در تهران به «شرق» مي‌گويد: «آخرين اندازه‌گيري‌ها نشان مي‌دهد غلظت ذرات‌آلاينده معلق بالاتر از 5/2 ميكرون 157 و غلظت ذرات‌آلاينده معلق كمتر از 10 ميكرون119 ميكروگرم بر مترمكعب است و رصد خبرها هم حاكي از افزايش لحظه به لحظه غلظت اين آلاينده‌ها دارد.»به همين دليل هم روز گذشته و در پي افزايش شديد غلظت آلاينده‌ها، كميته هماهنگي و نظارت مواقع اضطراري آلودگي هواي تهران تشكيل شد. مديرعامل شركت كنترل كيفيت هواي تهران همچنين مي‌گويد: «براساس گزارش‌هاي هواشناسي، روند آلودگي هواي پايتخت ادامه خواهد داشت و به احتمال زياد تا پايان هفته ميزان آلودگي هوا بيش از حد استاندارد خواهد بود و گردوغبار در شهر باقي مي‌ماند.»
او همچنين در پاسخ به پرسش «شرق» مبني بر احتمال صدور دستورات اجرايي مبني بر محدوديت‌هاي ترافيكي و تعطيلي مدارس و كارگاه‌هاي عمراني نيز مي‌گويد: «براساس تصميمات كميته هماهنگي و نظارت مواقع اضطراري آلودگي هواي تهران، فعلا هشدارها در حد توصيه به مردم در رعايت‌كردن برخي مسايل مانند ورزش‌نكردن و عدم انجام فعاليت‌هاي سنگين بدني در هواي آزاد و در خانه‌ماندن كودكان و سالمندان است، اما در شرايط فعلي هنوز تصميمي مبني بر تعطيلي مدارس و اعلام محدوديت‌هاي ترافيكي گرفته نشده است، اما در صورتي كه غلظت آلاينده‌ها در ساعات و روزهاي آينده بيشتر شود احتمال تعطيلي مدارس و دستورات ديگر وجود دارد».
آمبولانس‌هاي اورژانس در ميادين شهر
علاوه بر اين در جلسه كميته هماهنگي و نظارت موارد اضطراري آلودگي هواي تهران با تاكيد بر اينكه شاخصه كيفيت هواي پايتخت به دليل افزايش شديد غلظت آلاينده ذرات معلق در شرايط «هشدار» قرار گرفته است، تاكيد شد كه با توجه به تشكيل كانون جديد گردوغبار در عراق پيش‌بيني مي‌شود هواي تهران براي امروز چهارشنبه در شرايط «اضطرار» قرار گيرد. اين خبر را رسول علي اشرفي‌پور، مديركل محيط‌زيست استان تهران در اين جلسه اعلام كرد. براساس پيش‌بيني‌ها غلظت آلاينده‌ها آنقدر بالا خواهد رفت كه اين مقام مسوول گفت: «انتظار داريم اتوبوس آمبولانس‌هاي اورژانس در ميادين مهم شهر مستقر شوند». در همين حال محمدرضا محمودي معاون عمراني استانداري تهران نيز به فارس گفت: با نظر هواشناسي شدت آلودگي هوا طي روزهاي آينده افزايش مي‌يابد و در صورتي كه به سلامت شهروندان ضرر برساند احتمال تعطيلي وجود دارد.
آمادگي بيمارستان‌ها
در اين جلسه همچنين احمدي، رييس بهداشت و محيط دانشگاه شهيد بهشتي نيز از اعلام آمادگي وزارت بهداشت درخصوص گردوغبار تهران خبر داد و گفت: «معاونت درمان وزارت بهداشت در اين خصوص اعلام آماده‌باش كرده است و تمامي بيمارستان‌هاي پايتخت در اين خصوص در آماده‌باش به سر مي‌برند».
با اين همه ريزگردهاي عربي در موارد معدودي به نقاط مركزي و پايتخت مي‌رسند اما استان‌هاي غربي و جنوب‌غربي كشور هميشه با اين مشكل دست و پنجه نرم مي‌كنند، در اين دور از موج ورود ريزگردها باز هم مانند هميشه اين استان‌ها بيشتر و پيشتر از نقاط مركزي در غبار فرو رفتند. براساس گزارش خبرگزاري‌ها از نقاط مختلف اين استان‌ها گردوغبار موجب بروز مشكلات عديده‌اي براي شهروندان اين نقاط شد.
پاك‌ترين شهر كرمانشاه در محاصره گردوغبار
در همين حال مهر خبر داده است با هجوم گردوغبار از كشور عراق، پاوه كه يكي از پاك‌ترين شهرستان‌هاي كرمانشاه محسوب مي‌شد، روز گذشته در محاصره گردوغبار قرار گرفته است. روز گذشته ديد افقي در اين شهرستان كمتر از 500 متر گزارش شده كه اين ميزان ديد افقي 9500 متر با يك هواي معمولي و استاندارد فاصله دارد. اين پديده روز سه‌شنبه همه مردم پاوه را خانه‌نشين كرد و عملا كوچه‌ها و خيابان‌هاي اين شهر كوهستاني خلوت‌تر از روزهاي گذشته بود. علاوه بر اين ريزگردها شهرستان‌هاي قصرشيرين، سومار و برخي ديگر از نقاط استان را از بامداد سه‌شنبه آلوده كرده بود.
ريزگردها براي اولين بار در اردبيل
دور جديد ريزگردها و توده هواي غبارآلود آنقدر زياد بود كه روز سه‌شنبه براي اولين‌بار بخش وسيعي از استان اردبيل به‌ويژه مركز اين استان را فرا گرفت. اين پديده در شهرهاي استان اردبيل منجر به كاهش كيفيت هوا و ديد افقي در برخي نقاط شد. پيش از اين هيچ‌گاه گردوغبارهاي عربي به اين بخش از خاك كشور نرسيده بود، با اين حال اما بروز اين رخداد براي اولين‌بار در اردبيل حاكي از شدت بالاي بروز پديده ريزگردهاي عربي در اين دوره است. تعطيلي مدارس در همدان، زنجان، كردستان و لرستان سال‌هاست يكي از اصلي‌ترين نقاط قرباني گرد و غبارهاي محلي است، اين دور از ريزگردهاي عربي اين بار هم سر راه خود براي ورود به ايران آسمان كردستان را به تصرف خود درآورد تا بار ديگر ساكنان اين استان گرفتار آلودگي هوا شوند. بروز اين پديده در شهر بيجار اين استان چنان زياد بود كه عمق ديد را به حدود 100متر كاهش داد. بر همين اساس مدارس استان كردستان در دو نوبت صبح و بعدازظهر از سوي آموزش‌وپرورش تعطيل شد و همه پروازهاي فرودگاه سنندج نيز به دليل نبود ديد كافي لغو شد. جالب آنكه مدير كل هواشناسي استان كردستان به مهر گفته است: «ورود ريزگردهاي عربي به استان كردستان از روز شنبه آغاز و از صبح روز دوشنبه اين روند تشديد شد.» به گفته محمدطالب حيدري از صبح روز سه‌شنبه وضعيت آلودگي هوا در استان كردستان به اوج خود رسيد و به همين دليل سراسر استان به‌ويژه مناطق غربي تحت‌تاثير اين گردوغبار قرار گرفت. علاوه بر اين شدت آلودگي هوا، تعطيلي مقاطع ابتدايي و راهنمايي مدارس در شيفت بعدازظهر در برخي شهرستان‌هاي استان لرستان را نيز در پي داشت، اين تصميم را آموزش‌وپرورش اين استان به علت شدت غبار و آلودگي هوا با مشورت مديريت بحران استان اتخاذ كرد. بر اين اساس مدارس شهرستان‌هاي خرم‌آباد، كوهدشت، چگني، پلدختر، الشتر و دلفان، روز گذشته در مقاطع ابتدايي و راهنمايي تعطيل اعلام شد. به گفته هواشناسي آلودگي هواي استان لرستان 18 برابر حد استاندارد بوده است. در استان همدان نيز به علت پديده گردوغبار تمام مدارس نوبت بعدازظهر در مقاطع ابتدايي، راهنمايي و دبيرستان در شيفت بعدازظهر تعطيل شد، به گفته هواشناسي روز گذشته عمق ديد در نقاط مختلف اين استان به كمتر از 100 رسيده بود. ريزگردهاي عربي و افزايش شش برابري غلظت آلاينده‌ها از حد مجاز مدارس تمامي مقاطع تحصيلي استان زنجان را نيز به تعطيلي كشاند. اين خبر را مديركل مديريت بحران استان زنجان به مهر اعلام كرد و افزود: بروشورهاي حاوي هشدار و ماسك در مركز شهر بين شهروندان توزيع شده است، همچنين توصيه مي‌شود در اين شرايط كودكان و سالمندان از منزل خارج نشوند چراكه احتمال بروز مشكلات تنفسي و قلبي در بين اين اقشار وجود دارد. براساس اعلام اداره هواي محيط‌زيست استان زنجان، ميزان گردوغبار موجود در هواي اين استان براي روز گذشته در حدود هزار ميكروگرم بر مترمكعب بود و همين مساله هواي زنجان را در حالت بحران قرار داده است.
ريزگردهای هميشگي، وعده‌هاي هميشگي
اين اولين‌بار نيست كه ريزگردهاي عربي چنين بلايي بر سر بسياري از شهرها و روستاهاي كشور مي‌آورد و بخش‌هاي زيادي را به تعطيلي مي‌كشاند. با اين همه اما مسوولان به‌ويژه در سازمان حفاظت از محيط‌زيست تاكنون فقط وعده حل مشكل داده‌اند. سال گذشته بود كه مسوولان دولتي در تصميمي از اختصاص هزار‌ميليارد تومان اعتبار براي مقابله با ريز‌گردهاي عربي خبر داده بودند. قرار بود اين مبلغ با همكاري كشور عراق در كانون‌هاي بحراني توليد ريزگرد در مرز ايران و عراق براي حل مشكل صرف شود، با اين همه اما تاكنون هيچ اقدام خاصي در اين زمينه صورت نگرفته و مردم بسياري از استان‌هاي كشور به صورت ميانگين هرماه چندبار با معضل ريزگردها دست به گريبان مي‌شوند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ 27 / 2 / 1391برچسب:, توسط پیمان ابراهیمی

<